Dobre treści a pozycja strony w Google

content marketingNie od dziś wiadomo, że „Content is King” co w sektorze SEO oznacza po prostu, że unikalna i przede wszystkim wartościowa dla użytkownika treść jest jedyną drogą do odniesienia sukcesu. Nie ilość ale jakość Automatycznie generowany content na „sztuczne” podstrony był do tej pory normą. Liczyła się ilość więc pojawiały się treści niskie jakości jak strony kategorii w sklepach internetowych bez żadnych produktów, kopie artykułów z innych stron, a nawet z Wikipedii, te same treści na wielu podstronach, teksty synonimizowane czy fora internetowe ze zwykłym SPAMem. Co to są „dobre treści”? Według wytycznych

Google najważniejszy ma być zawsze użytkownik, więc potrzebujemy treści, które są:

a) wciągające Podobno algorytm Google sprawdza jakość ruchu w serwisie. Jeśli po przejściu na stronę z wyników wyszukiwania, internauta szybko wraca i sprawdza następną to znaczy, że nie ma tam treści, której szukał. Trzeba zatem zatroszczyć się by użytkownik nieco dłużej pozostał na naszej witrynie i przeglądnął kilka podstron.

b) naturalne Słowa kluczowe powtarzane co chwilę w tekście to już przeszłość. Zaawansowane algorytmy są w stanie lepiej zrozumieć ich kontekst. Popularność konkretnych tematów jest oczywiście wciąż ważna jednak zbyt duża ilość słów kluczowych w treści może skutkować nawet pogorszeniem się naszej widoczności w wyszukiwarce.

c) skanowalne Internauta nie ma dzisiaj czasu na dogłębne czytanie każdego tekstu, częściej go szybko skanuje wzrokiem i wyłapuje najważniejsze wnioski. Długi i ciągły tekst nie ma żadnych szans, zatem wzbogacamy go chociażby o akapity, wyróżnienia, śródtytuły czy wypunktowania.

dobre treścid) multimedialne Oprócz treści internauci mogą zwrócić większą uwagę na takie formy przekazu jak zdjęcia czy filmiki.

e) angażujące Serwisy społcznościowe to obecnie siła Internetu, z której warto skorzystać. Tworząc treść szukamy tematów, które wzbudzą zainteresowanie pośród odbiorców i doprowadzą do podjęcia dyskusji. Może być to temat kontrowersyjny lub na czasie jak premiera nowego smartfona. Ważne by członkowie społeczności zaczęli taką treść komentować, udostępniać i linkować.

f) wirusowe Nasze treści powinny wirusowo rozprzestrzeniać się wśród użytkowników sieci. Dzięki temu można zbudować markę oraz autorytet domeny, ponieważ linki pozyskiwane są naturalnie i są wartościowe, a algorytm Google to dostrzega. Bardzo skuteczne są także infografiki czyli prezentowanie informacji poprzez wizualizację.

g) zaufane Dla Google bardzo ważne jest to by połączyć konkretną treść z jej autorem, bez względu na serwis. Pisząc artykułu popularne i angażujące, autor tworzy swój autorytet. Połączyć autora z treścią można przy pomocy Google Plus, tworząc odpowiedni tag (rel=”author”).