Content marketing w SEO - dobre treści i ich pozycja w Google

marketing treściOd lat dla wśród osób, które są związane z branżą SEO działa powiedzenie „Content is King”. W skrócie oznacza ono, że stworzenie wartościowej treści, jest kluczowym punktem do sukcesu serwisu. Ważne jest aby liczba artykułów stale rosła, jednak obecnie dużą wagę przywiązuje się do jakości, a nie - jak to było dawniej - do ilości. Przykładami tekstów o niskiej jakości mogą być: - strony wyników wyszukiwania - fora internetowe zawierające SPAM - generowane automatem treści - strony kategorii w sklepie online bez produktów lub z pojedynczymi produktami - ta sama treść na kilku podstronach serwisu - kopie artykułów dostępnych w innych miejscach sieci - artykuły synonimizowane i mieszane Dobrymi treściami są takie, w których w centrum stawia się użytkownika.

Muszą zatem być to treści:

a) Wciągające – Wyszukiwarka zwraca znaczną uwagę na ruch w serwisie. Jeśli osoba korzystająca z wyszukiwarki naciska na wynik, lecz z czasem wraca i sprawdza następną opcję, znaczy to, że konkretny wynik nie spełnia oczekiwań. Dlatego należy zadbać, by osoby odwiedzające naszą witrynę mieli możliwość dojścia do wielu podstroi, a tym samym spędzili na niej dużo czasu.

b) Naturalne – Nieaktualna jest rekomendacja SEO dla redaktorów, aby kilka razy powtarzać słowa kluczowe w treści artykułu. Algorytmy wyszukiwarek są zdecydowanie bardziej profesjonalne. Umieją też odczytać kontekst i dobór synonimów.

c) Skanowalne - Obecnie internauci spotykają się z dużą ilością różnych treści z którymi warto się zapoznać. Czasu jednak jest z reguły niewiele. Najczęściej bada się wybiórcze hasła, zaś rzadko kiedy czyta się cały tekst. Tym samym długi tekst z góry skazany jest na niepowodzenie. Dobrze, jeśli będzie posiadał elementy takie jak: akapity i śródtytuły, wyróżnienia (pogrubienia, podkreślenia), cytaty, tabele, ramki, wypunktowane listy, czy linki.

d) Multimedialne - Content nie jest tylko i wyłącznie tekst. Zdjęcia, czy inne multimedia (takie jak wideo) mogą być ciekawsze dla użytkowników.

content marketing a seoe) Angażujące - Internet stał się bardzo społecznościowy. Musimy decydować się na treści nieobojętne – budzące emocje. Z kolei drugim sposobem, równie ciekawym, jest forma pisania na tematy aktualne, wokół których toczone są gorące dyskusje. Przy takim podejściu istnieje duża szansa na poderwanie do komentowania społeczności, a takie teksty staną się szeroko komentowane i wzajemnie udostępniane.

f) Wirusowe – Treści rozchodzące się wirusowo dotrą do bardzo dużej ilości odbiorców. Dzięki temu, możemy zbudować solidną markę, a także zyskamy na autorytecie domeny. To bardzo ważny i niezwykle dodatni sygnał dla algorytmów Google.

g) Zaufane - Celem Google jest możliwość powiązania treści z jej autorem. Taka osoba buduje swoją pozycję poprzez tworzenie popularnych i dobrych artykułów. Dobrym sposobem na takie powiązanie jest profil Google Plus, w którym połączenie można stworzyć dzięki tagowi - (rel=„author”).