Marketing internetowy a Social Media

marketing internetowyOlbrzymie znaczenie w dzisiejszych czasach ma reklama w sieci. Przedsiębiorstwa, które chcą w jakiś sposób zaistnieć, stać się widoczne oraz zwiększyć liczbę klientów i swoje obroty – muszą reklamować się w Internecie. Kto tego nie robi – ten nie istnieje. Wielkie firmy przywiązują więc kolosalną wagę do reklamy internetowej, a specjaliści odpowiedzialni za ich wizerunek dwoją się i troją, by strony owych przedsiębiorstw znalazły się jak najwyżej w rankingu wyświetleń popularnych wyszukiwarek. By działania marketingowe były skuteczne, warto zainteresować się wpływem portali społecznościowych na pozycjonowanie stron internetowych.

Czy to się ze sobą w ogóle łączy?

Owszem. Branża Search Engine Optimization (SEO) oraz branża Social Media Merketingu są ze sobą wręcz splecione i wpływają jedna na drugą. Osoby, które będą potrafiły umiejętnie ten fakt wykorzystać, zajdą daleko w marketingu internetowych, a strony pozycjonowanych przez nie firm znajdą się wysoko w wynikach wyświetleń wyszukiwarek w sieci. Media społecznościowe przeżywają obecnie swój rozkwit. Niemal wszyscy użytkownicy sieci spędzają ogromną ilość czasu na różnego rodzaju portalach społecznościowych. Strony, o których jest na nich głośno, są często lajkowane, komentowane i udostępniane kolejnym użytkownikom. W ten sposób nabierają znaczenia, są coraz lepsze jakościowo dla Google – lądują tym samym wyżej w tej wyszukiwarce. Optymalizacja zawartości strony pod względem SEO daje jej wielki rozpęd.

social media Jednak wyszukiwarki są coraz sprytniejsze i coraz bardziej wyczulone na wszelkie niedociągnięcia witryn internetowych i zamieszczonych na nich treści. Jeśli jednak wrzucimy dobry jakościowo filmik na ważny portal społecznościowy i zyska on wiele stron linkujących (dobrych pod względem jakości), możemy być pewni, że każda wyszukiwarka uzna go za warty umieszczenia wysoko w rankingu wyświetleń. To z kolei znów zwiększy jego popularność i pozwoli na rozpowszechnienie się kolejnych materiałów. Wszelakie filmiki, muzyka, zdjęcia, memy, czy ważne, albo kontrowersyjne informacje – będą wyłapane przez spragnionych sensacji użytkowników. Istotne jest jednak, aby również samemu zwiększać popularność zamieszczonych przez nas materiałów. Dzięki temu będziemy pewni ich widoczności i będziemy mieli wpływ na to, co dzieje się z nimi później. Posiadanie kont na tego typu portalach jest dobrym pomysłem i każdy w tej branży powinien o tym wiedzieć. Dzięki temu możemy sprawdzić, jakie rzeczy wywołują aplauz i właśnie na takich skupiać się prowadząc swoje kampanie marketingowe.