Optymalizacja strony internetowej w Google

optymalizacja stronyGoogle jest najpopularniejszą z używanych wyszukiwarek internetowych. Większość ludzi, pragnąc sprawdzić jakąś informację, to tam właśnie udaje się po pomoc. Dla firmy istotne jest zatem, by wyniki i odpowiedzi, jakie otrzymują użytkownicy sieci były możliwie jak najlepsze - zaspokajały ich głód wiedzy i stanowiły dobre jakościowo teksty. Co więc zrobić, by zoptymalizować swoją stronę internetową zgodnie z wymaganiami owej wyszukiwarki? Na co zwraca uwagę Google, a co umyka jej algorytmom? Optymalizacja strony polega na wykonywaniu takich działań, które sprawią, że znajdzie się ona wyżej w rankingu wyświetleń. Użytkownicy bowiem rzadko poszukują informacji na niżej ułożonych linkach, bądź też dalszych stronach z wynikami. Każdy przedsiębiorca, który chce, by jego witryna internetowa znajdowała się możliwie wysoko, musi zetknąć się z branżą SEO, czyli Search Engine Optimization.

Na co zwraca uwagę wyszukiwarka Google?

1. Nie zwraca ona uwagi na grafikę oraz zdjęcia. Nie rozpoznaje tym samym tych tekstów, które są częścią grafiki, bądź fotografii.

2. Rozpoznaje adres URL i klasyfikuje go – jako ważny, albo nieważny. Od tej podstawowej klasyfikacji wiele zależy – postarajmy się więc, by wypadła ona pomyślnie. Spełnijmy wszystkie wymogi Google, a nie będziemy musieli martwić się o jej wynik.

3. Sprawdza zawartość słów kluczowych. Z jednej strony lepiej, gdy jest ich dużo, ale zbyt wielka ich ilość może wydać się tej sprytnej wyszukiwarce podejrzana – lepiej więc nie przesadzać i wstawić jedynie kilka.

4. Nie przeczesuje tekstu, który widzi internauta, lecz bada tekst źródłowy strony internetowej

5. Nagłówki są dla tej wyszukiwarki ważniejsze, niż reszta tekstu. Warto więc pamiętać o ich wielkiej ilości i zawarciu w nich słów kluczowych (wspomnianych wcześniej)

6. Zwraca uwagę na linki przychodzące (backlinks) – im więcej podobnych linków prowadzi do wybranej strony internetowej, tym wydaje się ona ważniejsza i jakościowo lepsza wyszukiwarce Google. Same strony linkujące muszą być jednak również dobrej jakości, ponieważ wie ona, które są godne zaufania, a które nie. Zanalizuje je w ten sam sposób, jak naszą witrynę internetową.