Pozycjonowanie w rękach amatorów - najpoważniejsze błędy

błędy w pozycjonowaniu Współcześnie nikomu nie trzeba już przypominać o tym, jak duże znaczenie ma pozycjonowanie. Okazuje się jednak, że często zapominamy o tym, że ono samo nie pomoże nam zbytnio, jeśli będziemy podejmowali związane z nim działania na własną rękę albo zdecydujemy się na współpracę z mało wiarygodnymi podmiotami. Nie powinniśmy więc zapominać nigdy o tym, że już z samej swojej definicji SEO jest zbiorem umiejętnych działań, które gwarantują witrynie uzyskanie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Akcent, który kładzie się na słowo umiejętne nie jest przy tym przypadkowy, choć bowiem jest to kusząca wizja, coraz częściej mamy okazję przekonać się o tym, że nie jesteśmy w stanie wszystkiego nauczyć się samodzielnie. W praktyce oznacza to, że pozycjonowanie strony lepiej powierzyć specjalistom nawet, jeśli miałoby się to wiązać z pewnymi kosztami, straty mogą być bowiem znacznie większe niż zyski. Na pierwszy plan wysuwa się to, że szerokie pozycjonowanie wymaga rozległej wiedzy, a przecież zdecydowanej większości osób zainteresowanych poprawą widoczności strony www w Internecie zależy na długotrwałych rezultatach podejmowanych przez siebie działań.

Niestety, przeczytanie paru poradników nie jest wystarczające, aby móc mówić o sobie jako o dobrym pozycjonerze. Wcale nie mamy do czynienia z dziedziną, której da się nauczyć w jeden dzień, a szeroka wiedza musi być poparta praktyką. Skuteczne pozycjonowanie wymaga również bycia na bieżąco z nowinkami. Internet podlega błyskawicznym przeobrażeniom, pewne rozwiązania przestają być więc skuteczne już po kilku miesiącach. Innym powodem dla którego nie warto udać amatorom jest powiązanie pozycjonowania z optymalizacją. Kojarzenie SEO wyłącznie z procesem zdobywania linków jest typowe nie tylko dla laików, ale i dla szeregu firm, w tym nawet takich, które uważają się za wartościowe z punktu widzenia branży rozumianej jako całość.

Jeśli linki prowadzą do strony bezwartościowej, wysiłek wkładany w pozycjonowanie jest pozbawiony sensu. Strona internetowa musi być więc zarówno atrakcyjna wizualnie, jak i maksymalnie przejrzysta z punktu widzenia użytkownika. Musi być też tworzona zgodnie z wymogami, jakie stawia Google, tylko wtedy jest bowiem w stanie zagwarantować sobie szybkie indeksowanie. Jeśli o tym zapomnimy, już na samym starcie nasza pozycja nie jest najlepsza. Nie wolno pozycjonowanie nam zapominać również o tym, że nawet najbardziej atrakcyjna strona będzie pomijana przez Google, jeśli jej właściciel zapomni o optymalizacji treści. W przypadku stron www również najważniejsze jest wnętrze, a nieodpowiednia treść jest w stanie skutecznie zniszczyć wysiłki osoby pozycjonującej.

Najbardziej pożądana jest zatem treść interesująca i unikatowa, witryny bazujące na zgromadzonych wokół siebie słowach kluczowych już dawno straciły więc zainteresowanie wśród czytelników. Wtórne i nieprofesjonalne teksty są też coraz gorzej oceniane przez Google, a przecież na zainteresowaniu tej wyszukiwarki powinno nam zależeć szczególnie. Śledząc błędy pozycjonerów-amatorów nie można nie dostrzec i tego, że miewają oni problemy z pozyskiwaniem linków bazując na łatwo dostępnych stronach niskiej wartości, które nie są w żaden sposób połączone tematycznie z serwisem, do którego linkują. Największym wyzwaniem okazuje się jednak nałożenie filtra od Google, a więc sprawienie, że strona nie pojawia się w wynikach wyszukiwania. Amatorom zdarza się to bardzo często, okazuje się bowiem, że stosowane przez nich metody są nieuczciwe i niezgodne z zasadami ustalonymi przez Google.