Specjalista od SEO już niedługo w każdej firmie?

pozycjonowanie stron Branża SEO rozwija się niezwykle szybko, a różne jej elementy składowe przeżywają swoje wzloty i upadki. Wpływa na to w dużej mierze firma Google, która coraz częściej dokonuje zmian algorytmu i – w konsekwencji – prowadzi do zmian w strukturach zajmujących się pozycjonowaniem stron. Ostatnio wprowadzona przez nich zmiana może sprawić, że już niedługo w każdej firmie pojawi się specjalista od branży SEO. Czy będzie to miało dobre, czy złe konsekwencje dla przedsiębiorstw? Kto będzie mógł zostać specjalistą od marketingu internetowego? O tych zagadnieniach przeczytacie w niniejszym artykule. Skutki zmian Google Głównym skutkiem zmian, jakie wprowadza systematycznie firma Google, jest podniesienie ceny, jaką firmy będą musiały zapłacić za pozycjonowanie swojej strony internetowej. Tak przynajmniej przewidują znawcy tematu – ceny wkrótce wzrosną, a powierzanie kontroli nad pozycjonowaniem witryny w sieci specjalistycznym przedsiębiorstwom stanie się nieopłacalne. Dlaczego tak się stanie?

Skoro trudniej będzie sprostać wymaganiom Google (a stale zwiększają oni swoje wymogi) specjalista od SEO będzie musiał wykonać więcej pracy, by wynik strony internetowej danej firmy, był podobny do tego, jaki osiągała ona przed wprowadzeniem uściślających zmian. Skoro zaś specjalista taki będzie musiał się bardziej natrudzić, zajmie mu to więcej czasu i będzie chciał otrzymać za takie działanie większą ilość pieniędzy. Nikt bowiem nie zamierza pracować i trudzić się za darmo.

seoSpecjalista w każdym przedsiębiorstwie Wiele firm będzie chciało ponieść mniejsze koszty i zrezygnuje z usług przedsiębiorstw, które zawodowo zajmują się pozycjonowaniem stron internetowych w sieci. Skoro nie one, to kto będzie dbał o marketing internetowy? Przeszkolenie pracownika/pracowników może i zajmie dużo czasu i będzie musiało zostać sfinansowane przez każde przedsiębiorstwo, jednak w zamian zyskają oni coś więcej – specjalistę, który umie poruszać się sprawnie w sieci i zna się na pozycjonowaniu stron zgodnie z zasadami ogłoszonymi przez Google. Jest to rzecz niezmiernie istotna, ponieważ pracownik firmy ma o wiele większą motywację, gdy pracuje na rzecz rozreklamowania własnego miejsca pracy. Może będzie marzył o awansie i chciał się wykazać? Firma zaś zyska możliwość wglądu nie tylko w kierunek kampanii marketingowej, ale i w czas jej trwania oraz koszty, jakie zostaną rzeczywiście poniesione na jej rzecz. Nie ma mowy o przepłaceniu i o niemożności zmienienia zasad kampanii w trakcie jej trwania!