Kolejne zmiany w branży pozycjonowania stron

zmiany w seoCzy już wkrótce będziemy świadkami przełomowego wydarzenia? Wiele wskazuje na to, że wprowadzane przez firmę Google zmiany algorytmu, doprowadzą wielkie przedsiębiorstwa z branży SEO do upadku.

Jakim sposobem? I kto zajmie ich miejsce?

Transformacje Google Firma Google już od jakiegoś czasu systematycznie wprowadza zmiany w zasadach funkcjonowania marketingu internetowego. Jej celem jest uzyskanie pewnej przejrzystości sieci internetowej – wolnej od nieuczciwych przedsiębiorstw, które w sposób sztuczny generują treści marketingowe, byle tylko przyciągnąć klientów i zwiększyć swoją widoczność w sieci. Użytkownicy, zdaniem Google, mają prawo do jasności wyników wyszukiwania i do dobrych jakościowo tekstów. Jeśli szukają istotnej dla siebie porady, nie mogą natrafić na sztucznie wygenerowaną treść, która nie tylko jest niestylistyczna, ale razi oko przeładowaniem słów kluczowych i niezrozumiałym ich ustawieniem.

Wzrost opłat za pozycjonowanie strony?

Konsekwencją zwiększenia wymogów, jakie ma wobec istniejących stron i ich właścicieli firma Google, jest nieunikniony wzrost cen za usługi wiążące się z pozycjonowaniem strony internetowej. Przewidują go specjaliści oraz sami pracownicy – skoro będą się musieli bardziej namęczyć, by odpowiednio wykonać powierzone zadania, będą chcieli również więcej zarobić. Wzrost cen może zaś doprowadzić firmy do poszukiwania innej drogi na pozycjonowanie w sieci. Jakiej?

zmiany w pozycjonowaniu Specjaliści we wszystkich firmach

Przedsiębiorstwa mogą uznać, że skoro powierzanie pozycjonowania strony internetowej firmom z branży SEO jest zbyt drogie, warto byłoby mieć w swoich szeregach pracownika, który sam zajmie się prowadzeniem kampanii internetowych. Może to być bardzo dobry pomysł, ponieważ taki specjalista będzie lepiej pracował dla własnego przedsiębiorstwa, niż robili to specjaliści z obcych firm. Przywiązanie do własnego miejsca pracy oraz chęć awansu będzie decydująca w takim przypadku i sprawi, że powierzone mu zadania zostaną wykonane w dużo lepszy i szybszy sposób. Reklama dla firmy, będzie bowiem jego przepustką o awansu, a skuteczność będzie świadczyć o jego dobrej pracy.

A sama firma?

Również odniesie wielkie korzyści z faktu posiadania takiej osoby w swoich szeregach. Zarząd może być bowiem z nią w stałym kontakcie i decydować zarówno o kierunku kampanii marketingowej, jak i o czasie, przez który ma zostać ona prowadzona. Niebagatelne znaczenia mają również poniesione koszty – firma może być pewna, ze dana kampania kosztowała dokładnie tyle i tyle. Marnotrawstwo pieniędzy nie będzie już miało żadnej racji bytu.